skönhetstips i massor

Mina bästa skönhetstips:

- Vaselin på naglarna och nagelbanden, de blir släta och starka då.
- Om du har skitigt hår och inte hinner tvätta det innan det går ut, pudra över mjöl och kamma sedan igenom håret. Det ser som nytvättat ut och du kan vänta med att tvätta det till du kommer hem!
- Använd babyolja i badet och smörj in huden med babyolja efter att du duschat, den blir jättemjuk och len då.
- Köp en bra ansiktskräm, helst oparfymerad och utan en massa äckliga tillsatser.
- Tvätta bara håret 3 ggr i veckan. Många tvättar varje dag och det är inte bra för håret. Helst ska man bara tvätta håret 1 gång i veckan, men det kan nog vara lite svårt att hålla. Undvik även att duscha varje dag, det räcker med varannan. Om du lätt blir svettig under armarna eller så är det kattvätt som gäller, tvätta dig bara under armarna morgon och kväll.
- Använd kam istället för hårborste, det sistnämnda sliter mer på håret. Och kamma aldrig håret när det är blött för då blir det också slitet.
-Sov minst åtta timmar varje natt, ha gärna regelbunda "läggdagstider" t.ex att man lägger sig 21.00 varje kväll.
-Basta gärna en gång i veckan,samtidigt när man bastar kan man ha hårinpackning och/eller ansiktsmask. Peela kroppen och smörj sen in med en barnolja.
-Sporta aldrig med smink på. Täpper till porerna. Ta gärna promenader osminkad så ofta det går så att huden får andas. ( okej , jag sportar jäämt med smink på, friskis&svettis- jag ser sär ut annars ! ) white girl !
-
drick asmycket vatten,  ( det gör jag vill jag säga, 5 vattenflaskor om dagen,jag har alltid älskat vatten! )
- drick sanasol
det är gott & samtidigt TREEVLANS bra asåå !
( jag höll på tappa jäättemycket hår en gång, kunde bara rycka ur.Och då började jag dricka sanasol,
sen dess har jag fått mkt finare naglar,hår ! hårfäste. ah, klart värt det ! dricker det även nu.
 )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0